سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاستی دانش، در دروغ و کاستی جدیت، در بازی است . [امام علی علیه السلام]

آدمی را آدمیت لازم است

سال های نامدار یا وقتی سال ها را صدا میکنیم!(یکشنبه 87 اردیبهشت 8 ساعت 12:3 عصر )

سلام
یادم میاد بچه که بودیم(یاد آن دوران جهالت بخیر!عالمی بود برای خودش!یک بار در خواب دلتنگ آن دوران شدم و در همون حال گیج ومنگی بخاطر اینکه چرا بزرگ شدم و آن روزهای زیبا را از دست دادم گریه ی مشتی ای کردم!! خدا رحمت کنه ذی حقوق رو!) آره داشتم میگفتم اون موقع اول سال که میشد می گفتن سال خوک (!)تموم شد حالا امسال سال میمونه (!) بر فرض مثل.به خودم میگفتم مگه سال هم اسم داره؟ اون هم حیوون!!؟جل الخالق!حالا نمی دونم فکر کنم یه شاخه ی یونانی داره.یا شاید هم چیز دیگر.
این طور که به نظر میرسد حضرت آقا این ایده را برای اولین بار در نوروز 78 عملی کردند که ما برای صدا کردن سال ها کمی مودب تر باشیم و آن ها را به نام حیوان صدا نکنیم!! آخه این بنده خدا ها هم دل دارند(!) ترتیب آنها هم تا الان ظاهرا بدین صورت بوده که در ذیل می آید:
ـ سال 1378سال «امام خمینی (ره)»
ـ سال 1379سال «امیرالمومنین (ع )»
ـ سال 1380سال «اقتدار ملی و اشتغال آفرینی»
ـ سال1381سال «عزت و افتخار حسینی»
ـ سال1382سال «نهضت خدمت‌گذاری»
 ـ سال1383سال «پاسخگویی سه قوه به ملت ایران»
ـ سال 1384سال «همبستگی و مشارکت عمومی» 
ـ سال1385سال «پیامبر اعظم (ص)»
- سال1386سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی»
 ـ سال 1387 سال «نوآوری و شکوفایی»

بله ! خلاصه امسال دهمین سالی است که داریم برای سال ها ارزش قایل می شویم و مثل آدم صداشان میکنیم آن هم با نام های با مسمی(که خوانده می شود با مسما !) اما در پس این موضوع چه میگذرد؟ آیا؟ واقعا؟! آیا اصلا اگر این نام ها چیز دیگری بودند تفاوتی می کرد؟ ( هم خود سال و هم ما؟) و دیگر آنکه این نامگذاری تا چه حد موفق بود ؟ و به عبارت بهتر ما چقدر در هر سال توانستیم به اهداف آن نام(صرفا) برسیم؟ چقدر در زمینه آن کار کردیم؟ چه کسانی فعالیت کردند؟ و چرا؟ و آیا در حدی بود که می بایست این نام را در هر برنامه و مجله و بیلبورد و سخنرانی های رسمی صرفا بیان کنیم که نکند یادمان برود که امسال سال چه بود؟ و یا اینکه یک سازمان بیاید یک کتاب سفارشی چاپ کند که نام این سال در پرتو فرمایشات رهبری و خداحافظ شما ؟؟! دهان رهبری را بستید؟(شرمنده) یا ما را چیز فرض کردین؟و یا اینکه یک مقام رده بالا بیاید و در حین گزارش کاری خود هم گوشه ی چشمی بنماید و از پیشینه ی این نام در کشور و دستاورد های صورت گرفته در راستای آن صحبت براند و به به ای (!) بکنیم و....
بگذریم. گرچه نمیتوان همه چیز را هم منفی دید اما این قصه سر دراز دارد و ما هم تنبل هستیم.الحمدلله
بیایید سعی کنیم جور دیگری به آن نگاه کنیم.
ممنونم